Sånn går det!

Thursday, July 13, 2006

Jakten på en nyhet

Skrur på ovnen, slår på radio og PC, hopper i dusjen.

Hører på NRK Alltid Nyheter fra 7-7.30 mens jeg spiser og surfer meg gjennom VG, Dagbladet, Aftenposten, Nettavisen og Drammens Tidende. Hører 7.30-nyhetene på P4. Ingen åpenbare saker på radioen, men finner gjerne en liten sak i Drammens Tidende. Har i alle fall noe å komme med på morgenmøtet.

Ser deretter på Asgeirs barneTV helt til kl 7.55. Spiser mat og pusser tenna.

Ankommer Karl Johan kl 8.15. Skummer gjennom VG og Dagbladet. En liten artig notis i VG som også nevnes på morgenmøtet hvis jeg er førstemann til å komme med ideene. Alle andre har jo også lest den notisen...

Mellom 8.30 og 9.00 snakker vi surfing. Alt fra Vårt Land og Berlingske Tidende til Aetat og astma- og allergiforbundet. Finner kanskje én etter denne gjennomgangen.

På morgenmøtet sitter jeg altså med tre halvgreie ideer hvor to av dem er fra andre aviser. Ikke akkurat ideelt. Tenker så det knaker... Rett før det er min tur til å komme med mitt, kommer jeg på noe... Hodet har da vært gjennom en prosess hvor den har analysert alt jeg har gjort det siste døgnet. Lukta det vondt på trikken igår? Er det mange som hoster og nyser på butikken for tia? Sånne spørsmål jobber i ekspressfart.

Det hele ender med svært lite gjennomtenkte ideer som 90% av tilfellene ikke blir noe av. Men da har jeg "liksom" kommet med en egensak...puh.

Noen som kjenner seg igjen?

5 Comments:

  • Kjenner meg egentlig ikke igjen...Jeg lager saker om rare danske med enorme modelljernbaner og lærer meg å ro sammen damer i førtiårene...

    By Anonymous Anonymous, at 5:32 PM  

  • Hmmm, jeg ser at det er store stoffområder jeg har gått glipp av:) Må nok tenke utenfor boksen!! Jeg har også lyst til å ro med førtiåringer!

    By Blogger DerekaB, at 1:24 PM  

  • Dere skal i det minste dekke hele landet, og litt ekstra. Jeg har ansvaret for Modum, Sigdal og Krødsherad i to uker - helt aleine. Hørte jeg idètørke?

    By Blogger Geir, at 2:01 PM  

  • Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen.

    By Blogger torerling, at 4:54 PM  

  • "Asgeirs barneTV helt til kl 7.55"?

    By Blogger Heidi, at 11:56 AM  

Post a Comment

<< Home