Sånn går det!

Sunday, August 20, 2006

London Calling

Kreativ tittel det der... Jaja, da er første uke i GMTs vugge unnagjort. Og for et brutalt møte med storbyen. For det første hadde jeg kun en liten lapp med adressen jeg skulle til. Jeg forsto fort at den ikke hjalp mye på Stansted som er hundre og ørten miles fra London by. Det endte med at jeg fulgte Guro (verdensvant) med på flytoget og tenkte for meg selv at en taxi sikkert var lett å oppdrive midt i byen. Men London kl 10pm syder ikke akkurat av liv. Jeg sto mutters alene en halvtime, nedi en mørk kjeller som de kalte taxistop. Heldigvis kom det en ensom black taxi som så meg. Han var til gjengjeld en kjernekar. Han var Tottenhamsupporter, så jeg var sikker på at jeg kom til å ende opp et stykke utenfor Leeds eller noe, men NEIDA! Han syns det var trivelig med en utlending som var Gooner. Han slo av takstameteret en periode bare for å vise meg kåken til Abromovitsj og Lampard. Og i tillegg kom jeg frem til hostelet uten å bli ruinert! YES!

Uff, så langt første avsnitt!

Resten av uka har gått å lage prøvesendinger, møter, lære meg takt og tone samt bli kjent. Men sant og si har det vært jobbing, jobbing og atter osv. Ser og hører man på stand-upene i første sending, så ser man at det er en fyr som prøver å være opplagt etter tre ogen halv 13-timersda på jobb og lite søvn! Herlig :) Men viktig å ha forbedringspotensiale.

Nå er første sending ferdig og det blir spennende å se hvordan neste uke går. Vi er fire stykker på kontoret, og skal lage to norske og to svenske sendinger hver dag!!! Er forsiktig pessimist selv, men meg om det!

Nå holder det for denne gang. Kommer nok mer! VIl forøvrig benytte anledningen til å gratulere HM og TE med ny kåk! Endelig gikk en showdown i The Double Ruud-Troubles favør.

Husk å se på vg.no hver dag, to ganger om dagen fra flest mulige ip-adresser! Da blir sjefene fornøyd! Hehehe...

7 Comments:

  • Jeg er stolt av deg Derek! Stå på!

    By Anonymous Anonymous, at 5:34 PM  

  • Vet at du kommer til å gjøre det bra. Fordi du er DEG! Ingen er stoltere enn ei Mama...

    By Anonymous Anonymous, at 2:15 PM  

  • Tøft, Derek!

    Stå på! :)

    By Blogger Heidi, at 10:57 PM  

  • Misunnelig... Jeg? Pøh...

    By Blogger Geir, at 11:24 AM  

  • hehe... Takk... Men nå regner det... :)

    By Blogger DerekaB, at 1:44 PM  

  • Heia Derek!

    By Anonymous Anonymous, at 6:07 PM  

  • Journalister ass... "se på meg" Jeg er så kul fordi jeg er journalist....

    Åka hårdt, Derek!

    By Anonymous Anonymous, at 7:37 PM  

Post a Comment

<< Home